Lake Powell - Antilope Canyon - Bryce Cnayon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Lake Powell - Antilope Canyon - Bryce Cnayon - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Lake Powell - Antilope Canyon - Bryce Cnayon

Door: Sandra en Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

15 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag zijn we rond 7 uur opgestaan. Even met de kinderen en met de ouders geskyped (videobellen). Heel apart dat je tegenwoordig op deze afstand over het internet zo met elkaa in contact kan blijven. Na het uitchecken hebben we bij de subway in de lokale Wall-Mart een ontbijtje gegeten. Daarna zijn we naar de Lower Antilope Canyon gegaan. Deze schijnt iets avontuurlijker te zijn dan de Upper omdat je via steile trapjes en small openingen erdoorheen loopt. Dit was een zeer mooie tour en we hebben erg veel foto’s gemaakt. Door de lichtinval van de zon tussen de rotsen door krijgen de rotsen een mooie gloed. Bij de Antilope Canyon hebben we nog kennis gemaakt met Harold en Astrid die in hun camper bijna andrhalve maand in Amerika rondtrekken. Zo’n camper is van alle gemakken voorzien, en best groot. Bij een volgende vakantie met de kinderen zou dit een goede optie zijn!
Toen snel op weg naar Bryce Canyon. We wilden via de touristische binnendoorweg rijden (de Cottonwood Road), maar deze is niet altijd goed begaanbaar. Daarom bij het Big water infopunnt nagevraagd of de cottonwood road berijdbaar was voor onze 4 wheel drive maar we kregen te horen dat deze “totally washed out” was door de regen van gisteren. Met modder is er geen doorkomen aan en dus te gevaarlijk om te berijden. Dus hebben we gewoon highway 89 genomen. Hoe dichter we In de buurt van Bryce kwamen hoe bewolkter het werd. Toen we in het park aankwamen hebben we ons dan ook maar snel omgekleed wnt het was veel kouder dan in Page. We zijn toen via Inspiration point naar de Hoodoo’s gaan kijken. Geweldig om te zien. Hoodoo’s zijn door aardverschuivingen onder de grond ontstane rotsen. Deze veranderen nu nog steeds door erosie. Daarna zijn we naar de National Bridge gereden, een door de natuur ontstane brug in een rots. Helaas was het ondertusssen gaan regenen. We zijn nog naar het visitors centrum gegaan om naar een film over Bryce Canyon te kijken. Na afloop wilde we nog bij sunset point naar de ondergaande zon gaan kijken maar het regende heel hard, dus geen zonsondrgang te zien! We zijn wel naar sunset point gereden en hebben nog wat foto’s gemaakt.
Omdat er verder niets meer te zien was zijn we eindelijk maar gaan eten bij het restaurant Bryce Canyon Pines. Is een aanrader om daar te eten, en hier kwamen we toevallig nog het stel tegen waarmee we de reis vanaf Marriott Brussel zijn begonnen. Heel erg toevallig. Toen op weg naar Wind Wispher Bed&Breakfast waar we een kamer hebben gereserveerd. Deze is in indiaanse stijl en ziet er erg gezellig uit.
Morgen staat Zion National Park nog op de planning en dan in de middag naar Las Vegas waar we tot vrijdagmiddag blijven.

• 16 September 2009 - 15:09

Brigitte:

Hallo familie,
    Vandaag even samen met je moeder de foto's van vandaag bekeken. Geweldig mooi! Volgens mij zitten jullie na de vakantie vol verhalen, maar of je uitgerust zal zijn ?

nog veel plezier

De van Doorentjes

• 16 September 2009 - 18:39

Paul, Marga En Kids:

Hoi hoi,
    Wat een mooie reis en indrukwekkende foto´s! Dat restaurant waar je het over had (wat een echte aanrader is...), kan je het adres even doorgeven(hi,hi)?Geniet van de komende dagen en van al het moois van the States!

Liefs,
    Paul, Marga, Michiel en Myrthe

• 17 September 2009 - 05:28

Anouk:

de film is mooi.
    en je leert wat loverboy`s zijn en doen.
    we wilde friet gaan haalen bij t`bikelltje maar die was geslooten.
    zijn maar naar silie`s gegaan en daar friet gehaald.varder gaat het goed.en hoe gaat met jullie