Panama city beach, zwemmen met dolfijn - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Panama city beach, zwemmen met dolfijn - Reisverslag uit Fort Walton Beach, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Panama city beach, zwemmen met dolfijn

Door: Sandra en Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

06 Juli 2012 | Verenigde Staten, Fort Walton Beach

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan omdat we vandaag naar Panama city beach moesten rijden. We gaan vandaag naar Gulf World Marine Park (een klein dolfinarium). Anouk en ik gaan vandaag zwemmen met dolfijnen. Alleen heeft het de hele nacht geregend en ge-onweerd dus of het doorgaat vandaag is nog niet zeker. Toen we weg gingen regende het weer en het zag erg grauw. Maar toen we in de buurt van Panama city beach kwamen, een uurtje rijden, werd het steeds lichter en kwam de zon er langzaam door. In panama city beach was het gelukkig prachtig weer! We hebben ons gemeld en kregen instructies waar we naar toe moesten. Marc en Esmée mochten ook mee als observators. We kregen uitleg en een filmpje te zien wat we konden verwachten. Daarna konden we ons gaan omkleden en naar het bassin. Daar waren ze dan. Ze waren al lekker aan het zwemmen. Marc heeft veel foto's gemaakt en gefilmd. Er werden ook foto's gemaakt die we na afloop konden kopen. We hebben de volgende dingen gedaan met de dolfijnen: vinnetje/handje geven, dolfijnenkus op de wang, haar rug en buik gekieteld (wat zijn ze lekker zacht), met haar gedansd, samen klappen, ze heeft voor ons gezongen, en we moesten de vin vast houden en hebben een rondje samen gezwommen. Het was geweldig en een hele leuke ervaring. Daarna hebben we nog een aantal shows en dieren bekeken in het park. Rond 16:00 uur zijn we, na nog even op het strand van Panama city beach te hebben gelopen, weer naar Fort Walton gereden. Nu was het daar gelukkig ook weer droog en zonnig. Dus meteen weer een duik in het zwembad genomen en in de zee gezwommen tot de zon onder was. De zee was zelfs nog warmer dan het zwembad! Van het zwemmen werden we hongerig, en in Destin was een nieuwe Mac.1 en 1 is 2 dus hier lekker gegeten, maar de airco stond helaas wel erg koud. We waren blij dat we weer naar buiten konden naar de lekkere warme vochtige lucht, waar we inmiddels al wel aan gewend zijn. Morgen gaan we weer vroeg weg want we moeten ca. 8 uurtjes rijden naar Orlando.

• 07 Juli 2012 - 07:26

Ben EnCis:

Hoi Kids,
    Wat een geweldig mooie ervaring moet dat geweest zijn. Heb aan jullie gedacht en ben een beetje mee gaan zwemmen. Leuke foto's. Zijn nieuwsgierig naar de film.

Goede reis naar Orlando.

Liefs van ons, pama

• 07 Juli 2012 - 17:47

Ria Vd Vegt:

Dag Bouwmannetjes, ik kan zien dat jullie het goed naar de zin hebben. Lekker warm, veel te doen en te bekijken. Dat is een belevenis zwemmen met dolfijnen.
    Blijf jullie volgen. gr Ria

• 11 Juli 2012 - 15:11

Leontine:

Wat een geweldige ervaring zeg, met dolfijnen zwemmen! Erg leuk! Geniet van jullie vakantie!
    groetjes Leontine