Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Sandra en Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

17 September 2009 | Verenigde Staten, Las Vegas

Het was vandaag weer lekker warm. We zijn naar het zuiden van de strip gereden en hebben een aantal hotels bezocht zoals Mandala Bay, Luxor, New York New York. Maar als eerste zijn we naar de Shopping Outlet gereden. Daar hebben we wat inkopen gedaan en hebben koffie gedronken. Na de outlet zijn we naar het Shark Reef van hotel Mandalabay gereden, dit is een soort Sealife in het hotel. We hebben heel wat tropische vissen, kwallen en haaien gezien. Was er leuk en leerzaam. We kregen een oortelefoon en konden zo bij elk raam horen wat het voor vissen waren en andere interessante dingen. Na Shark Reef zijn we naar het Luxor gereden en de auto voor de deur geparkeerd. Een mooi hotel met heel veel egyptische beelden. Toen zijn we nog naar New York New York gereden. Dit hotel heeft een echte achtbaan buiten langs het hotel lopen. We zijn gaan kijken maar het kostte $ 14,- p.p. (euro 9,62) voor een 2 minuten rit. Vonden wij toch wel te duur. Een hele dag onbeperkt was 25 ddollar, dit is een optie als je in dit hotel verblijft maar niet voor ons… Daarna zijn we weer naar ons hotel Caesars Palace gegaan en hebben bij het wokrestaurantje nog wat gegeten en zijn ons toen gaan omkleden voor de musical. Roel en Nirja hadden voor ons twee hele goede plaatsen gereserveerd, vooraan direct aan het podium. Wat was de musical geweldig. We hebben de Phantom ook in Nederland gezien maar hier zijn de decors nog mooier en de zang en kleding waren echt geweldig. Omdat we vooraan zaten stonden er regelmatig acteurs voor onze neus, zoals bijvoorbeeld Raoul en de danslerares. Perfect! Na afloop, het was toevallig de ‘week van de Phatom fanclub’, waren er nog een paar mensen die eruit zagen als de Phantom en hoe hij er uit zag bij ball masque. We hebben ze op de foto gezet. Om nog meer hotels van binnen te zien zijn we met de monorail naar het zuiden van de strip gereden. ‘s-avonds is het op de strip veel te druk om met de auto te gaan en met de monorail gaat dit ook heel goed. MGM en de Showmall hadden we nog niet gezien overdag. MGM vinden we geen mooi hotel. Het is veel te groot en we zijn twee keer verdwaald in het casino en de winkels van het hotel. Naast MGM zit de M&M store. Wat ze allemaal niet bedenken om te maken van de M&M’s! We hebben hier natuurlijk ook iets gekocht voor de kinderen. Toen was het ondertussen al na middernacht en zijn we met de monorail naar Caesars gegaan.
Morgen staat op de planning om in de ochtend nog even te gaan zwemmen en dan met de monorail de hotels aan het noorden van de strip te verkennen. Daarna vertrekken we uit Viva Las Vegas en gaan we naar Los Angeles voor de laatste 2 dagen.