Grand Canyon - Horseshoe Bent - Page - Lake Powell - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Horseshoe Bent - Page - Lake Powell - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Grand Canyon - Horseshoe Bent - Page - Lake Powell

Door: Sandra en Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

14 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nadat we weer terug in de hotelkamer waren hebben we alle spullen bij elkaar gepakt, uitgecheckt en zijn gaan ontbijten. Tijdens het ontbijt hebben we weer even naar huis gebeld via skype. Daarna zijn we naar de Papillon heliport in Tusayan (net buiten het national park) gegaan voor een helicoptervlucht over de Grand Canyon.
Onze vlucht was om 11:25, maar we hadden al gemerkt dat het nogal hard waaide. Dat merkte we ook in de helicopter die af en toe wat door de lucht zwalkte. Maar we hebben het overleefd en we hebben de Grand Canyon gezien zoals je deze normal gesproken niet ziet vanaf alleen de rand. Dit was een geweldige ervaring van heel veel natuurschoon. Na de vlucht hebben we een stukje van de Bright Angel Trail gelopen. Dit gaat goed als je naar beneden loopt maar terug naar boven was het een stuk zwaarder in de hete zon. Na deze ervaring zijn we vertrokken naar Page & Lake Powel. Net voor Page ligt de Horseshoe Bend. Dit is een grote rots waar de Colorado river als een hoefijzer omheen loopt. Ook hier waren weer stijle hellingen. Om bij ons hotel te komen moesten we over/langs de Glen Canyon dam. Na het inchecken zijn we naar de Wal-Mart gegaan voor inkopen. Deze megagrote supermarket is de hele avond open, dat is handig! Tegen elven waren we erg moe en zijn gaan slapen. Voor morgenvroeg staat de Antilope canyon in Page op het programma.

• 15 September 2009 - 16:49

Annet.:

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    Als je thuiskomt dan ben je volgens mij weer toe aan vakantie maar dan een heel rustige.
    Nog veel plezier en tot 28 september.
    Groetjes Annet.

• 15 September 2009 - 19:10

Brigitte:

Geweldig om de foto's te zien. Die vind ik al indrukwekkend, laat staan als je het in het echt ziet! Volgens mij komen jullie om in de foto's. Gelukkig ben je niet voor niks vroeg opgestaan en ben je beloond met een prachtig uitzicht. Ben benieuwd hoe de volgende excursie is geweest.

Groetjes van ons drietjes

de van doorentjes

• 16 September 2009 - 04:21

Haroldenastrid:

Hallo Sandra en Marc,

Vanuit onze camper achter een glaasje witte wijn jullie site bekeken. Ziet er leuk uit, met al die herkenbare foto's.
    We vonden het leuk jullie vandaag ontmoet te hebben.
    Wij wensen jullie nog veel plezier en een voorspoedige reis.

Groet Harold en Astrid.

• 16 September 2009 - 06:03