Hesperia - Route 66 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Hesperia - Route 66 - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Hesperia - Route 66 - Grand Canyon

Door: Sandra en Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

13 September 2009 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties op het verslag van gisteren, dit vinden we hartstikke leuk!
Omdat onze interne klok nog niet op de amerikaanse tijd is afgestemd zijn we vannacht een aantal keer wakker geweest. Om 6 uur waren we echt klaarwakker en zijn we bij “Denny’s” gaan ontbijten. Bij dit 24/7 restaurant had Marc de ‘Lumberjack Slam’ als ontbijtje genomen. Dit was toch iets meer dan we gedacht hadden. Toen we vol zaten hebben we nog wat inkopen gaan doen bij de Supertarget, een grote winkelketen a la de franse Geant en Carrefour.
Vervolgens zijn we vertrokken naar de Grand Canyon, een ritje van meer dan 400 mijl. We hebben op Highway 40 bij Kingsman de afslag genomen om ook nog een stukje parallel over de ‘Historic Route 66’ te rijden. Deze 2 baans weg slingert zich onder andere door Peach Springs, dit was de inspiratie voor de film Cars. Iets verder aan de Route 66 zitten de Grand Canyon Cavarns. De excursie door deze grotten (ca. 60 meter onder de grond) was erg indrukwekkend. De grotten zijn door verloop van tijd door water zijn ontstaan, en staan in verbinding met de Grand Canyon zoals de naam al doet vermoeden…
Uiteindelijk bij Williams weer de weg naar de Grand Canyon genomen. Helaas waren we net te laat voor de zonsondergang, dan zijn de contouren het best zichtbaar. We hebben nog wel in het donker langs de rand van de Grand Canyon gestaan (Yavapai point) maar we zagen alleen wat vage schaduwen. Dus dat wordt morgenvroeg de zonsopkomst om 6:10, dus erg vroeg opstaan!
We zijn toen naar ons hotel gegaan en gegeten in het meer dan 100 jaar oude “El Tovar” hotel op de rand van de Canyon. Morgen dus vroeg op voor de zonsopgang en om 11:25 uur gaan we met de helicopter over de Grand Canyon.

• 14 September 2009 - 18:43

Ma Van Dooren :

fijn dat het goed gaat geniet maar het weekend was goed verlopen ze was lief geweest nu nog veel plezier goed weer en voorzichtig tot volgend berichtje ma xxx

• 14 September 2009 - 20:16

Pa En Ma :

Marc, ik hoop dat je niet iedere dag zo,n maaltijd zult nuttigen want dan zul je toch een aantal broeken maat xxl moeten gaan kopen, maa ik neem aan dat daar in amerika geen gebrek aan zal zijn. Hoe de helicoptervlucht is verlopen zullen we morgen wel horen. Vanavond is alles rustig verlopen alhoewel ze wel een beetje te laat in bed lagen, ivm met zwemles. Groetjes van ons alle vier.

• 15 September 2009 - 06:12

Anouk :

maak elke dag een boekje.als jullie terug zijn is het boekje kompleet.