Orlando - Everglades - Marathon - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Orlando - Everglades - Marathon - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Orlando - Everglades - Marathon

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Marathon

We zijn vandaag voor het laatst in de villa. Na het ontbijt hebben we alles opgeruimd en de laatste was in de koffers gedaan. We hebben de bedden afgehaald en die nog in de wasmachine gedaan. We waren nog net op tijd om het vuilnis in de container te doen. Want de vuilniswagen kwam er al aan. Uit eindelijk zijn we om 09:50 uur vertrokken naar de Everglades. Onderweg hebben we 2 flinke onweersbuien gehad en de ruitenwissers konden de regen niet bijhouden. We zijn in de Everglades naar de alligator farm in Homestaed geweest. We hebben eerst een tochtje met de airboat gemaakt. Hiervoor moesten we wel een koptelefoon op omdat het erg veel lawaai gaf. We hebben onderweg een paar alligators gezien maar vooral gevaren. Dit was erg leuk. Naderhand hebben we even wat gegeten. Toen kwam de onweersbui er weer aan en het begon enorm hard te regenen. We hebben maar even geschuild. Toen het weer bijna droog was zijn we naar het voeren van de alligators geweest. Ze hebben er 250. Van heel klein tot zeer groot. Daarna zijn we nog naar meer alligators gaan kijken en begon de slangen show. Tijdens de slangenshow begon het weer te onweren en moesten we weer schuilen. Anouk, Esmée en ik hebben er alle twee eentje vast gehouden, een kleine python. Toen het weer droog was zijn we zelf de kleine alligators gaan eten geven. Om 5 uur begon de alligtorshow. Na afloop mochten we zelf ook een kleine alligator vasthouden. Dit was echt te gek. En weer begon het te onweren. Hierna zijn we naar een van de Florida keys gereden om te overnachten in Marathon. We hebben ingecheckt en gevraagd waar we nog het mooiste en lekkerste terras konden vinden. Dit was 2 Miles verder vlak bij de 7 Miles bridge. Dit is de brug die tussen Marathon en Key West in ligt. We zijn gaan eten bij de Sun set Grill and raw bar. Ze hadden een zwembad bij het terras en Esmée heeft daar nog even gezwommen voor het eten. Tijdens het eten begon het alweer flink te flitsen maar er kwam geen gerommel. Later wel. Rond kwart voor 10 waren we weer terug in het motel en heb ik mijn verslag nog gemaakt. Esmée heb ik lekker in bed gelegd en nog even rustig de foto's bekennen. Morgen rijden we nog een uurtje verder naar Key West. Daar blijven we 2 dagen. Tot morgen.