Los Angeles - Universel Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Los Angeles - Universel Studios - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Los Angeles - Universel Studios

Door: Sandra en Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

20 September 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

We hebben goed geslapen in ons kingsize bed in het Kimpton Palomar hotel. Het is een luxe hotel in een prima buurt (centraal gelegen tussen Bel Air, Beverly Hills, Hollywood en UCLA university) met een hele goede service. De koffers worden voor ons uit de auto gehaald, op een karretje gezet, naar de kamer gebracht en de auto wordt voor je geparkeerd. Wat een luxe voor relatief weinig geld, want ook dit hotel hebben we via priceline geboekt voor minder dan de helft van de normale prijs. (bedankt voor de tips Roel!). Erg leuk hoor. Maar we gingen naar de Universal Studios. Na het parkeren van de auto hebben we een front in line kaartje gekocht. Dit houdt in dat je bij alle attracties niet hoeft te wachten maar meteen vooraan in de rij staat, en dat je gereserveerde plaatsen hebt bij shows. Bij sommige shows mag je dan ook achter de schermen kijken en met de acteurs op de foto. Erg leuk. Er zijn hier geen achtbanen buiten, alleen overdekt. Als eerste zijn we door een horrorhuis gelopen. Hierin waren echte acteurs, die er erg eng uitzagen en je vanuit het niets besprongen en lieten schrikken. Vond Sandra niet leuk, het meeste was ze geschrokken van de pop chucky (childsplay). Er stonden 3 ‘namaak’poppen bij elkaar maar opeens sprong de middelste op haar af. Daarna zijn we naar een geweldige vluchtsimulator geweest van The Simpsons. Alsof je in een tekenfim achtbaan zit. Daarna zijn we naar Animal Actors geweest. Dit zijn echte dieren die in films mee hebben gedaan of nog mee doen. Zo zijn we op de foto geweest met een van de honden van de film Hondenhotel. Via roltrappen zijn we naar een stuk lager gelegen gedeelte van het park gegaan (het ligt immers tegen de Holywood Hills aan) om naar de waterbaan van Jurassic Park, de Mummy achtbaan (binnen, ging vooruit en achteruit), en een opname van Backdraft (film over brandweermannen, veel vuur) gegaan, en hebben we uitleg gekregen over het maken van stunts. Daarna weer naar boven en hebben we de Studio Tour gedaan. Deze is veel beter dan de Studio Tour in Disneyland Parijs, de tour duurde 45 minuten en we zijn o.a langs diverse opnamestudios gereden (o.a. Jay Lenno), en het decor van Desperate Housewives. Er waren nagespeelde scenes uit Jaws, Psycho en een ondergrondse metroramp tijdens de route. In het treintje waar we in zaten werd tegelijk de echte scene getoond en daarin zie je dan het décor terug! Erg interresant. Toen was het tijd om naar een voorstelling van Waterworld te gaan. Dit is een film uit 1995 waar Kevin Costner de hoofdrol in speelde. We zaten op de droge plaatsen maar als je maar 2 bankjes naar beneden ging zat je in de ‘Soak Zone’. En dit werd ook een natte zone. Na afloop hebben we nog met twee van de spellers waaronder Helena Barrett (Indiana Jones, Twilight, CSI) gesproken en uitleg gekregen over de stunts. De laatste voorstelling die we gezien hebben was van Terminator 2 in 3D.
Toen het park om 19:00 uur dicht ging zijn we naar de City Walk gegaan. Dat is net als in Disneyland een soort Disney Village maar dan van Universal Studios. We hebben even snel wat te eten gepakt en zijn toen naar de film “The Informant” gegaan. Hoewel de recensies goed waren vonden wij het een slechte film en zijn zelfs halverwege opgestapt, om in het hotel de koffers in te pakken.
Morgen gaan we eerst nog even door Berverly Hills en door naar “The walk of fame” en het Chinese theater. Daarna moeten we voor half 3 ‘s-middags de koffers hebben ingecheckt op het vliegveld van Los Angeles.