Dag 5 - Duiken en Villa - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu Dag 5 - Duiken en Villa - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Marc en Sandra Bouwman - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Duiken en Villa

Blijf op de hoogte en volg Marc en Sandra

10 Augustus 2015 | Curaçao, Jan Thiel

Vandaag zijn we om kwart voor 8 opgestaan. Na het ontbijt zijn we naar het Livingstone Resort gereden. Daar moesten wij ons om 9 uur melden bij Duikcentrum van de Ven. We moesten eerst alle kleding en schoenen passen. Daarna werd er wat uitleg gegeven en zijn we met de auto naar het duikpunt gegaan. Daar moesten we stap voor stap zelf de duikfles aan het vest bevestigen en kregen we uitleg over alles wat er bij komt kijken. Toen hebben we het wetsuite aangedaan en zijn we naar het water gegaan. Eenmaal in het water hebben we ook nog wat uitleg gehad en zijn we gaan proef duiken. Ik had al snel klaar van mijn oren en heb het allemaal
Wat rustiger aangedaan. Marc en de kinderen zaten al snel op de bodem van de zee. Maar ik deed het wat langzamer. We waren met ons 4e, een diveingmaster, Angelique, en instructeur, Gerard. Toen het etmaal beter ging met mijn oren zijn we uiteindelijk begonnen aan onze introductie duik. We zijn ver over de bodem van de zee gegaan en hebben een erg mooie onderwater wereld gezien. Ons doel was om naar de tugboot te zwemmen en dat hebben we dan ook gedaan. Wat we daar voor vissen hebben gezien. Het waren alle kleuren van de regenboog. Niet te beschrijven. De ene vis was nog mooier dan de andere. Ik heb op mijn Facebook een filmpje geplaatst van de duikschool. Maar je kan het ook nog altijd bekijken op youtube bij duikschool van de Ven, duik naar de Tugboot. Daarna hebben we nog wat gezwommen over de bodem van de zee zo teug naar waar we begonnen waren. Eenmaal Nijntje auto hebben we alles zelf weer losgemaakt, en opgeruimd. En zijn we terug gereden naar de duikschool. Daar kregen we ons certificaat. We zijn daarna weer terug gereden naar de villa waar mama de koffie klaar had. Na de lunch zijn we lekker bij de villa gebleven en hebben we nog gezwommen en ben ik met Anouk naar de winkel gereden voor ons avond eten. We hebben weer lekker de BBQ aangedaan. Het is hier in de avond nog 27, 28 graden dus heerlijk weer. Daarna hebben we nog wat gelezen en gepuzzeld. Morgen weer een nieuwe dag.

• 11 Augustus 2015 - 19:25

Frans:

Jullie vermaken zich volgens mij wel

• 11 Augustus 2015 - 20:41

Angelique & Gerard:

Sandra, Marc , Esmée & Anouk wat leuk om op jullie vakantie blog te komen als ik onze duikschool naam in google invoer! Super leuk om te horen dat jullie een hele leuke ochtend met zijn 4tjes hebben gehad. En dat jullie dit willen delen met de rest van de wereld.
    We hopen jullie snel nog een keertje terug te zien hier op Curaçao.
    Heel veel groetjes,
    Angelique & Gerard